Com posicionar el teu negoci a Instagram?
Instagram és una de les xarxes socials més utilitzades en el món i per això, no ens ha d'estranyar que molts negocis apostin per aquesta xarxa social per fer arribar el seu contingut al seu públic objectiu i crear oportunitats. Per a això, és molt important conèixer les estratègies SEO a Instagram. Has sentit parlar d'elles? No te les perdis!
La xarxa social ha realitzat una nova actualització en la recerca per paraules clau. Fins al moment, quan un usuari realitzava una recerca en la seva plataforma només es mostraven els resultats relacionats amb hashtags o perfils d'usuari, però a partir d'ara, serà possible fer cerques per interessos.
Entre les recerques per interessos es troba l'opció de buscar publicacions utilitzant les paraules clau; també permet trobar mencions de marca que potser t'has perdut abans perquè el teu client no et va etiquetar ni utilitzar el hashtag de la teva marca. I finalment, aquest nou cercador pot ajudar al teu negoci a créixer en les xarxes socials perquè facilita que els clients et trobin.
El SEO a Instagram ens permet que els continguts siguin més visibles i que arribin a més usuaris de forma orgànica.
Com millorar el SEO a Instagram?
A continuació, et mostrem alguns consells per millorar el SEO del teu compte d'Instagram.
-
Paraules clau: un cop hagis descobert els termes més habituals els hauràs d'utilitzar per optimitzar el perfil i també a cada publicació, ja que qualsevol usuari que segueixi perfils similars el teu i realitzi una recerca, el compte optimitzat amb aquestes paraules clau apareixerà en posicions més elevades.
-
Text alternatiu: el text alternatiu permet als usuaris escriure subtítols per a les fotos i està dissenyat específicament per als usuaris amb discapacitat visual. Encara que també permet optimitzar l'estratègia SEO del teu Instagram. Com accedir a aquesta opció? Selecciona la pestanya "Configuració avançada" a la part inferior i després triar l'opció "Escriure text alternatiu".
-
SEO a les stories: cada vegada que publiques o realitzes un directe a les stories, l'aplicació avisarà als teus seguidors. Sobretot, no oblidis afegir hashtags, text i emojis.
-
Subtítols en les imatges: crear textos atractius és fonamental a cada tipus de contingut. El text correcte no només cridarà l'atenció dels usuaris, sinó que també ajudarà a aparèixer en els resultats de cerca.
Finalment i no menys important, com en qualsevol estratègia de màrqueting, és essencial que aconsegueixis analitzar quins són els continguts que més resultats t'han donat. Per analitzar els continguts, hi ha eines amb les quals podràs portar un anàlisi mensual, com ara Metricool.