ca es
Blog

Reinventar-se en època de COVID-19

18/05/2020

Les xarxes socials juguen un paper crític en aquests temps de crisis, moments en els quals la gran majoria de la població mundial està confinada i la majoria dels comerços tancats.

Segons dades de Global Web Index, el 95% dels clients estan actualment passant més temps en activitats de consum mediàtic a casa i quasi el 45% dels consumidors estan passant més temps en les xarxes socials. Per fer-nos una idea, el 70% dels usuaris de tot el món afirmen que passen més temps mirant els seus smartphones que abans. 

A Perception volem ajudar-vos en aquests moments i a continuació us donarem alguns consells per minorar l’impacte de la covid-19 a les vostres empreses. Com? Importantíssim tenir en compte els 3 aspectes següents:

  1. Protegir les connexions socials amb la missatgeria 1 a 1.
  2. Utilitzar les xarxes socials per a mitigar la interrupció del negoci.
  3. Assegurar que la teva marca estigui preparada pel futur.

1. Protegir les connexions socials

El distanciament social entre les persones aquests moments de crisis causat per la covid-19 ha resultat que la missatgeria 1 a 1 augmenti. La necessitat de crear connexió a través de les xarxes socials és primordial pel dia a dia. 

Els missatges per WhatsApp i les videotrucades s’han duplicat. Moltes consultes es fan a través de les xarxes socials, per això, donar resposta a tots els comentaris o missatges és essencial perquè l’usuari se senti atès correctament. No oblidem la rapidesa en les respostes! Prioritza la velocitat per sobre la perfecció. Com menys marge de temps deixem entre consulta i resposta millor. 

Consell →  Estipula diferents plantilles per gestionar el volum de comentaris rebuts.

Objectiu: deixar petjada en els clients de forma positiva.

 

2. Utilitzar les xarxes socials per mitigar la interrupció del negoci

Reinventar-se és la paraula clau en aquest temps de crisis, és fonamental utilitzar les xarxes socials per crear continuïtat amb el negoci, però...com?

  • Adapta les teves plataformes per atendre les creixents demandes digitals.

  • Recrea experiències presencials a través de xats virtuals i en directe.

  • Capacita i brinda suport als treballadors.

 

3. Assegurar que la teva marca estigui preparada pel futur

Els cibercriminals posen en perill la salut de la nostra marca tant digitalment com físicament. Aquests atacs succeeixen amb “normalitat” durant el dia a dia, però, sovint abusen d’esdeveniments importants o emergències i s’aprofiten de la incertesa i de les persones vulnerables. 

Com podem evitar aquests atacs?

  • Tancant comptes que estiguin inactius.

  • Identificant els problemes que estan tenint altres marques abans que aquests arribin a la teva.

  • Implementant controls interns més estrictes per les publicacions digitals.

 

I per últim, en temps d’incertesa comunicar amb humilitat i honestedat farà que et guanyis la confiança dels usuaris, humanitzar les publicacions t’aproparà molt més als teus clients o futurs clients.

Sobretot, mai facis desaparèixer del mapa la teva marca!

 

Arxivat a: General

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.