Les xarxes socials més utilitzades a Espanya (2019)
Et preguntes quines són les xarxes socials més utilitzades a Espanya durant aquest 2019? Segons el informe realitzat per iabspain.es un 85% dels internautes entre 16-65 anys utilitzen les xarxes socials, el que representa més de 25,5 milions d’usuaris a Espanya.
En aquest article volem diferenciar les xarxes socials que utilitzen els internautes de les xarxes socials que fan servir les empreses per comunicar-se i difondre la seva informació.
Xarxes socials més utilitzades pels usuaris
La xarxa social més utilitzada pels espanyols és Whatsapp, ja que el 88% dels usuaris assegura que l’utilitza habitualment, tot i que molt seguida de Facebook amb un 87%.
Per altra banda, Instagram és la xarxa social que més usuaris ha obtingut durant aquest any.
A continuació, podràs veure el llistat de xarxes socials més actives pels usuaris a Espanya.
Xarxes socials més utilitzades per les empreses
Com podem veure en aquest gràfic, Instagram és la xarxa social que més utilitzen les empreses. La inversió publicitària a Instagram ha crescut molt ràpidament, aquest 2019 s’ha invertit més en publicitat a Instagram que en Facebook Ads.
I això, per què és així?
Això és degut que el número d’usuaris en aquesta xarxa social està augmentant considerablement i per descomptat, les empreses no volen perdre aquesta oportunitat. Instagram és la xarxa social ideal per augmentar el engagement amb els nostres seguidors i humanitzar la nostra marca.
En segon lloc, ens trobem amb Facebook que ofereix una gran abast i visibilitat. A més, és el segon mitjà publicitari a nivell global en el que més inversió es realitza.
I en l’última posició del podium ens trobem amb YouTube, el format del vídeo ha aconseguit viralitzar-se d’una forma molt ràpida, a més, s’ha convertit en un format que perdura més en la ment dels consumidors.
Ara que ja hem vist quines xarxes socials són les més utilitzades per part dels usuaris i les empreses, és el moment d’identificar quina d’elles és la que millor s’adapta al teu negoci o organització.
Com?
És essencial conèixer en quina xarxa social es troba el nostre públic i seguir l’estratègia que hem definit per cada xarxa social que hem decidit utilitzar. Sobretot, hem de tenir molt clar, que cada xarxa social ha de seguir una estrategia única, ja que no totes tenen el mateix públic, ni s’utilitzen de la mateixa manera.
A Perception, t’animem a endinsar-te en aquest món tan apassionant!
Pots veure l’informe sencer en el següent enllaç.