ca es
Blog

La publicitat a Internet: a l'abast de qualsevol butxaca

25/11/2008

Quan parlem de publicitat a Internet molts cops s'associa aquest concepte a spam indiscriminat en forma de correus electrònics, finestres emergents o anuncis sobreposats al contingut de la pàgina que visitem, però la publicitat a Internet arriba molt més lluny que tot això. En el butlletí d'aquest mes pretenem veure fins on arriba la publicitat a Internet i per què, des de Perception, creiem que és un dels millors mètodes per donar a conèixer la teva empresa. Aprofitarem per analitzar els diversos mètodes de publicitat i els diferents formats que ens ofereixen, quins són els més efectius i per quin motiu. Veurem també per què la publicitat a Internet pot ser interessant en temps de crisis i compararem el seu rendiment amb el de la publicitat convencional.

Anunciar-se a Internet és més econòmic que fer-ho a la premsa

Si fem quatre números veurem com la publicitat a Internet pot ser més rendible que la publicitat en premsa. El cost d'un anunci lateral en un diari de tirada nacional té un cost aproximat d'uns 6.000 €. Amb aquest volum d'inversió es poden aconseguir, a través de la publicitat per Internet, un total d'entre 6.000 i 60.000 visites per a una pàgina web, en funció de les paraules clau seleccionades. Si tenim en compte que la inversió en el diari no ens assegura cap visita i l'anunci a Internet ens assegura un mínim de 6.000 visites comprovem que es tracta d'un mètode molt més rendible d'inversió, ja que ens ofereix uns resultats mínims que la premsa convencional no ens pot garantir. A més, tenim la garantia que aquestes 6.000 visites són de clients potencials autèntics, és a dir, són de gent que realment està buscant el que nosaltres oferim, mentre que la publicitat convencional pot ser que arribi a persones que mai estaran interessades en els nostres productes. Un altre punt positiu és que per fer una campanya en un diari de tirada nacional necessites una inversió important (els 6.000 € mencionats) per tal de dur-la a terme, mentre que a Internet, amb una inversió molt inferior, pots iniciar la teva campanya de pagament per clic.

Els diferents mètodes

Hi ha diversos mètodes d'anunciar-se a Internet, la principal diferència entre els quals radica en la forma de pagar la publicitat:

  • La contractació d'un espai físic en una pàgina web: es paga tenint en compte la mida de l'anunci que volem publicar. Com més espai ocupi el nostre anunci més haurem de pagar. És el mètode més semblant a la publicitat tradicional en premsa.
  • Els anuncis de pagament per clic: es paga únicament per cada clic -i per tant visita-, que es fa a l'anunci. Aquests anuncis es poden trobar tant en pàgines web (AdSense) com en resultats de cerca dels diferents cercadors (AdWords).
  • Els anuncis de pagament per impressió: combina les dues opcions anteriors, ja que en aquest cas paguem una determinada quantitat per cada impressió que es fa del nostre anunci, independentment que l'usuari el cliqui o no.

D'entre aquests tres mètodes, però, el més efectiu és el del pagament per clic, ja que pràcticament ens assegura que la inversió efectuada no serà en va i, en canvi, doncs en un anunci pagat per espai o per impressions les possibilitats de passi desapercebut són força altes. En el pagament per clic, sabem que l'anunci el qual hem pagat ha arribat a algú. Això, i el fet que el públic de destí pugui obtenir informació relacionada de forma ràpida (un sol clic), són alguns dels avantatges respecte la publicitat tradicional, ja sigui premsa, televisió o radio, en què l'espai/temps és molt més reduït. A Internet el límit el posem nosaltres!

Els diferents formats i els seus avantatges

En la publicitat a Internet també trobem força varietat quant a formats es refereix, ja que podem crear:

  • Anuncis de text: Són anuncis únicament textuals, normalment formats per un títol, una petita descripció de dues línies i una adreça de referència. Tot el bloc enllaça a la pàgina web de destí. Es poden trobar tant en pàgines web com en els resultats de cerca.
  • Anuncis amb imatges: Són com els típics bàners publicitaris de tota la vida, n'hi ha de diferents mides i es poden trobar bàsicament en pàgines web.
  • Anuncis de vídeo: Semblants als anuncis amb imatges però animats. Es troben bàsicament en pàgines web.

Possiblement el format més estès actualment és el d'anuncis de text gràcies a plataformes com l'Adwords de Google o el Yahoo! Search Marketing que els han posat de moda gràcies a la facilitat amb la qual ens ofereixen crear campanyes de màrqueting. El principal avantatge respecte treballar amb imatges o vídeos és la senzillesa del text, ja que no requereix d'un departament de màrqueting o coneixements d'edició d'imatges o vídeo per crear campanyes efectives. En aquest sentit anunciar-se a Internet està a l'abast de tothom, independentment que es tracti d'una empresa local o d'una gran multinacional, i tot això de forma gairebé instantània, ja que una campanya pot ser publicada a Internet i començar a funcionar en menys d'una hora. Però no acaben aquí els avantatges d'anunciar-se a Internet. De fet, ens falta l'avantatge més important, i és que les plataformes anteriorment mencionades (Google Adwords i Yahoo! Search Marketing) ens permeten mostrar anuncis en els resultats dels seus famosos motors de cerca (i també en un gran ventall de pàgines web associades), amb la qual cosa els nostres anuncis es mostraran sempre que algun usuari cerqui qualsevol cosa relacionada amb la nostra empresa o negoci. (Els anuncis són aquells enllaços que acostumem a veure a la dreta dels resultats dels cercadors.) Per exemple, imaginem que tenim una empresa de venda de bolígrafs. Qui podria estar més interessat en comprar un bolígraf que algú que vagi al Google i cerqui "Comprar bolígraf"? Doncs gràcies a aquestes plataformes nosaltres podem aparèixer davant d'aquesta persona de forma ràpida, fàcil i econòmica. És per això que, en temps de crisi com els actuals, poder arribar al màxim de clients potencials es converteix en una necessitat per tal que la nostra empresa pugui seguir endavant. Hem de pensar que aparèixer o no aparèixer en els resultats de cerca ens pot fer guanyar o perdre possibles clients. En aquest sentit, cada cop son més les empreses i negocis que optimitzen les seves pàgines web per tal d'aparèixer el més amunt possible en els resultats de cerca (veure Posicionament en cercadors o Posicionament en cercadors vs. Pagament per clic per a més informació). Un altre punt a favor de la publicitat a Internet és el fet de poder controlar totalment el rendiment de la campanya, la qual cosa permet rectificar-la en cas de no ser del tot productiva.

Nosaltres t'ajudem

A Perception tenim persones expertes qualificades en el camp de la publicitat a Internet, ja sigui a través del pagament per clic o el posicionament en cercadors, les quals et podran ajudar a preparar les teves campanyes de màrqueting a Internet i fer que arribin al màxim de clients potencials possibles (consulta un cas pràctic).

Arxivat a: General

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.